Még mindig nem tuti a WordPress oldalad? Segítünk!

Ahogy korábban is írtuk, a sikeres WordPress oldalhoz elengedhetetlen pár nagyon hasznos és szükséges lépés, most ezeket egészítjük ki. Ha azt akarod, hogy biztosan célt érjen az oldalad, ez a cikk neked szól, vagy az informatikusodnak.

Használj Google AMP-t

Ha a tippjeink után még mindig nem megfelelő a WordPress honlapod sebessége, érdemes lehet kipróbálnod a Google AMP-ot. A Google AMP (Accelerated Mobile Pages Project) egy olyan verzióját jeleníti meg a honlapodnak, amiben nincs benne semmi olyasmi, ami lelassítaná (mint például JavaScript, felfújt CSS, stb.).  Ehhez már léteznek olyan harmadik fél által szolgáltatott pluginek, amik ezt megkönnyítik.

Mindezek ellenére, mi azt ajálnjuk, hogy csak óvatosan használd ezt a szolgáltatást, a WordPress oldalad típusától függően. Abból kifolyólag, hogy a Google AMP egy nagy változás, ez hatással lehet mindenre, a konverzációtól kezdve a CTA-kig. Ezeket persze újra meg lehet csinálni, viszont munkával fognak járni. Ha egy WooCommerce honlapod van és sok a mobilon vásárló, akkor feltétlenül tesztelj le mindent!

A mobil legyen a fő prioritás

Most, hogy a mobilos forgalom dominálja az online böngészést és a Google szintén ennek megfelelően változtat, itt az ideje, hogy a saját fókuszunkat is ennek megfelelően módosítsuk. Habár a honlap sebessége egy direkt lépés, amit tehetünk azért, hogy javítsuk a honlapunk mobil indexálását, itt még messze az út vége. Ha tényleg sikeres szeretnél lenni a mobiloldaladdal, akkor mindent ennek kell alárendelned, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a dinamikus optimalizáláson és a reszponzivitáson is túl kell lépned. Az egész honlapot a mobilos felhasználó kedvét keresve kell lefejlesztened, ezalatt pedig mindent értek: a struktúrát, a designt és a felhasznált elemeket.

A felhasználók teljesen máshogy böngésznek mobilon, mint asztali gépen, így az esetek többségében, ha csak egyszerűen leklónozunk egy asztali honlapot mobil eszközökre, nem fogják teljesen lemásolni a felhasználói élményt. A mobilokon a képernyők kisebbek, a számítási kapacitás is kevesebb és a felhasználók gyakran mozgásban vannak.

A tipikus oldalelemek és a nagy felbontású képek le fogják rontani a felhasználói élményt.

Az ilyen típusú problémák megoldása nyílván egy kis gondolkodással jár.  Még az is lehet, hogy emiatt szükségessé válik a honlap struktúránk masszív redesignja, de a Google eljövendő mobilos indexálása lehet az utolsó csepp a pohárban. A mobil előretörésével a mobilfelhasználók felhasználói élményét kell leegyszerűsíteni a honlapokon. Ahelyett, hogy először elkészítenél egy összetett asztali gépre optimalizált honlapot és utána egy mobilra optimalizáltat, először inkább fordítsd meg a képletet.

A HubSpot ezt letesztelte 2015-ben, amikor azt a döntést hozták, hogy leegyszerűsítenek mindent a mobil honlapjukon.

Először a landing oldalakat készítették el: lecsökkentették a méretüket, és a szükséges scrollozási mennyiséget, nagyítást, valamint a felhasználók által szükséges klikkeléseket. Utána létrehozták az űrlapot, amire szükség volt ezekhez az oldalakhoz.

Miután feljavították a landing oldalaikat és a hozzájuk tartozó űrlapokat, hogy ezáltal kisebbek és egyszerűbbek legyenek, mobilon 27%-os átlagos csökkenést mértek a mobilos elnavigálásokban. Miután összedolgozták ezt a módszert egy reszponzív designnal az elnavigálás még 10,7%-kal esett vissza.

Kövesd a mobilos kulcsszavaidat

Aggódsz a SEO miatt a mobilos indexálás után? Habár minden, amit eddig leírtunk segíthet annak fejlesztésén, azért lehet, hogy nem ártana a kulcsszó rangsort is vezetni külön a mobil és külön az asztali honlapra. Ezt könnyen megteheted bármelyikkel ezek közül az eszközök közül: Accuranker, vagy SEMrush. Ez most pont egy jó időszak ennek az elkészítéséhez, így legalább megtudhatjuk, hogy a Google változás hogyan fogja érinteni a honlapunkat.

Összefoglalás

Kevesebb mint két évvel ezelőtt, a mobilos forgalom világszerte meghaladta az asztali forgalmat, erre a hírre a Google kiadott egy közleményt, amiben bejelentette, hogy először a mobil oldalakat fogják indexálni.  Ez több mint másfél évvel ezelőtt történt, és a keresőmotor szakértők már látják a lassú hatásokat. Most van itt az ideje, hogy a sor elejére kerüljünk. Készítsd fel az oldalad a változásra!

Írta:  Péter