A WordPress oldalad optimalizálása nélkül csak egy vagy az ezer vállalkozó közül

2016-ban fordult elő először, hogy a mobilok által generált hálózati forgalom meghaladta az asztali gépek által generált forgalmat. Emellett, ha figyelemmel követtük a Google algoritmus változását az elmúlt pár évben, akkor is feltűnhetett, hogy a trend erősen mobil domináns lett. Meglepetésre pont miután a mobilok forgalma meghaladta az asztali gépek forgalmát, a Google bejelentette, hogy a keresőmotor indexálása átvált, és onnantól a mobilokat részesíti előnyben.

Habár a Google megerősítette, hogy a bejelentés nem azonnali hatályú, hanem lassan kerül bevezetésre – a tesztelése folyamatban van –, hiszen az eredeti bejelentés óta már eltelt másfél év. Az elsődleges mobil indexálás már úton van, és komoly változásokat fog hozni a jelenleg fennálló indexálási folyamat status quójában.

A Google fokozatosan keményít be.

Jelenleg a legtöbb honlap asztali gépekre sincs optimalizálva, nemhogy mobilokra, a kisvállalkozásoknak esetében ez a szám 21%! Azonban ha a Google hirtelen átbillentené a kapcsolót, és elindítaná a mobilos indexálást, akkor a jelenleg vezető honlapok túlnyomó többsége „SEO-depresszióba” zuhanna, és valószínűleg megszűnne a jelenlegi működési formájuk.

Szóval mi is a mobil indexálás?

Bármelyik Google bejelentésre igaz, hogy néha nehéz a sorai között olvasni. Hiszen még a két legfontosabb rangsoroló faktorról sem kaptunk megerősítést több mint egy évtizedig. Egy egyenes választ kicsikarni a Google-től körülbelül olyan gyakori eset, mint egy teljes napfogyatkozás elcsípése. A mobilos indexálás egy eléggé egyszerű folyamat, amit az emberek néha szükségtelenül túlbonyolítanak.

Hogy egyszerűen fogalmazzak: a Google észrevette, hogy az emberek túlnyomó többsége a világon mobil eszközökön keresztül jeleníti meg a tartalmakat, ebből kifolyólag a honlapok mobil változatát nyitják meg. De jelenleg az egész indexálási rendszerük először az asztali verzióját nézi meg egy honlapnak, amikor megállapítja a minőséget és a relevanciát a felhasználók felé. Ez hatalmas lehetséges kárt jelenthet a Google számára, aminek akár az is lehet a végeredménye, hogy a keresők elfordulnak a platformtól. Hogy miért?

Ha a legtöbb ember mobil készülékeket használ a böngészéshez, de a Google az asztali verziókat indexálja megfelelőség és minőség szempontjából, akkor valószínűsíthető, hogy a mobil felhasználók nem a megfelelő élményt kapják.

Itt emlékezzünk vissza az előző statisztikára: a kisvállalkozások mobil oldalainak 21%-a nincs optimalizálva. Ez azt jelenti, hogy sok Google felhasználó elkerülhetetlenül alacsony minőségű mobil oldalt látogat meg. Ezt pedig sem a Google, sem pedig az üzleti oldalak és a vállalkozások nem engedhetik meg többé. Akkor legalábbis semmiképp, ha a felhasználók 85%-a nem fog visszatérni az oldaladra, vagy a márkádhoz, garantáltan nem fognak vásárolni tőled, ha nem megfelelő számukra a mobil által nyújtott élmény.

Ráadásul nem lenne példa nélküli a forgalom csökkenés, ha a Google nem lép időben, hogy megoldja ezt a helyzetet. 2013-ban a Google elszenvedett egy mindössze 5-perces szolgáltatás problémát, ami a globális adatforgalomban 40%-os csökkenést jelentett és nettó 545 000 dolláros bevételkiesést.  Az adatok szerint az Alphabet Inc. (a Google anyacége) 3200 dollár bevételt termel másodpercenként! Ez azt jelenti, hogy egy 2018-ban bekövetkezett 5 perces szolgáltatás kiesés dupla annyiba kerülne (nettó értékben), mint ami a Google-nek került 2013-ban.

Sokat melóztál a weboldaladdal, de nincs optimalizálva? Ciki!

Kijelenthető, hogy a Google a jelenlegi modellt kármentesíti, azaz próbálnak megelőzni minden olyan lehetőséget, ami katasztrófát jelenthetne, mind a bevételre, mind pedig a piaci részesedésükre nézve. Ezen okokból kifolyólag a Google lassan be fogja vezetni azokat a változásokat, ami alapján a mobilos oldalak tartalma lesz az első indexelésnél, amikor a honlapok megfelelőségét és minőségét nézik.

A cég ugyanúgy indexelni fogja a honlapok asztali verzióját is, viszont a mobilé lesz az elsődleges prioritás. A mobil most fontosabb, mint valaha.

Nem olyan rég – 2017 végén – az iparági szakértőknek feltűntek az elsődleges mobil tesztek és élesítések néhány új honlap esetében. A Google Webmaster rendszerelemzője Garry Illyes jelentette be ezt az információt a közönségnek az SMX East konferencián.

Tipikus, már említett Google lépésként meghatározott dátumot nem jelölt meg az élesítésre, de biztosított mindenkit afelől, hogy az élesítés lassú lesz, és nyugodt. Ez azt jelentette, hogy nem kellett amiatt aggódnunk, hogy egy nap arra kelünk fel reggel, hogy az összes rangsorolásunk és forgalmunk eltűnt az éjszaka folyamán. John Mueller, aki a Google egyik Webmaster elemzője még annyit tett hozzá, hogy a felhasználók a kereső konzolon keresztül fognak értesítést kapni, amikor a honlapjuk át lett költöztetve. De ez nem azt jelenti, hogy nyugodtan üldögélhetünk, amíg a bevezetés megtörténik, de mindenképpen jönni fog – akár felkészülünk rá, akár nem. Ha nem akarod, hogy ez felkészületlenül érjen téged, írj nekünk, keress meg minket, hiszen mindenre van egy okos megoldásunk.

Vállalkozásod van, és érint a GDPR? Ebben a cikkünkben részletesen elmondjuk, hogyan készítsd fel rá az apparátust!

Írta:  Péter