A tuti WordPress oldalhoz kövesd ezt az 5 tippet

Az előző, szintén WordPress témáról íródott cikkünk után most megmutatjuk, hogyan bizonyosodhatsz meg arról, hogy a honlapod készen áll a változásra. Ha szerinted jó a honlapod, akkor is olvasd el a cikket, hogy felszínen maradhass ebben a változó környezetben.

Készíts mobilbarát honlapot

Van egy pár feltétel, amit nem árt figyelembe venni a mobil indexelés témakörében. Először is a Google egyértelművé tette, hogy azok a honlapok, amelyek a legújabb mobil barát protokollokat használják, könnyen átállnak erre a fejlesztésre.

Ha a honlapod mobilbarát – abban az értelemben, hogy a tartalom dinamikusan frissíti magát mobil és asztali nézet váltásnál –, akkor nem kell komoly változásokat eszközölni a honlapon. Ez nem azt jelenti, hogy nem kellene foglalkozni a mobil honlap fejlesztésével, pusztán annyit jelent, hogy kevesebb munka lesz vele. Szóval, honnan lehet megtudni, hogy a honlapod mobil barát-e? Az egyik legegyszerűbb mód erre a Google Mobile-Friendly teszt eszköze. De akár egy harmadik fél által kifejlesztett eszközzel is megnézheted: erre példa a Responsive Design Tool. Amikor a keresősávba beírod a honlapcímed, akkor ez az eszköz megmutatja, hogy néz ki a honlapod mobilon, tableten és asztali gépen. Ha jelenleg külön weboldallal rendelkezel mobiltelefonra és asztali gépekre, akkor a honlapod nem megfelelő. Ha a tartalom vagy a markup különbözik az oldalakon, akkor a Google azt ajálnja, hogy változtass.

Kezdésnek legyünk benne biztosak, hogy mind a mobiloldal, mind az asztali honlap verziók struktúrált markupokat használnak. Ezt a legkönnyebben az ezen a linken elérhető alkalmazással tehetjük meg: Structured Data Tool. Az URL-t kell megadnunk a vizsgálathoz és az értékelés adatait közvetlenül a Google Search Console fiókunkban találjuk a „Search Appearance -> Structured Data” fülön. Ezután azt kell megnéznünk, hogy a struktúrált adat hiba nélkül lekérhető, és hogy a honlaptérkép megfelelően frissül. Ha problémákba ütközünk, akkor a kereső konzol konkrét lépésekbe foglalt módon tesz majd javaslatokat a probléma megoldására. Az új mobilos indexálás megjelenése miatt a honlapoknak muszáj mobilbarátnak lenniük, de ha a tiéd mégsem az, akkor sincs ok a pánikra. Ezt a problémát könnyen meg lehet oldani, nagyobb anyagi vonzat, vagy a jelenlegi oldal komolyabb átalakítása nélkül is.

Használj reszponzív WordPress témát

A WordPress használatának az egyik előnye, hogy majdnem az összes megvehető téma alapból reszponzív. Azonban ha egy régebbi témát használunk, vagy le vagyunk maradva a frissítésekkel, akkor könnyen előfordulhat, hogy a témánk mégsem mobilbarát. Íme egy pár dolog, amit célszerű megtennünk. Legelőször is győződjünk meg arról, hogy a WordPress témánk a legújabb. Előfordulhat, hogy a fejlesztők régebbi témán építik újra a kódot, vagy keretrendszerekbe mozgatják őket, hogy biztosan mobilbarátok legyenek.  Ha több verziót ugrunk, akkor mindig készítsünk mentést, és teszteljük az új verziót.

Másodszor, ha egy nem update-elt WordPress témát használsz, vagy a fejlesztő már elment, akkor talán ideje lenne átállni egy újra. Rengeteg új, ingyenes prémium WordPress themeből lehet választani; ilyenek például a gyors, reszponzív, ultrakönnyű témák, mint a GeneratePress vagy az OceanWP. Ezek segítségével nagyjából bármilyen honlapot el lehet készíteni, és még az eCommerce boltokat is támogatják.

Az alábbiakban felsorolunk pár témaszolgáltatót, akiket érdemes lehet kipróbálni:

  • MyThemeShop
  • CyberChimps Themes
  • Elegant Themes
  • MH Themes
  • Proteus Themes
  • ThemeForest marketplace
  • Pixelgrade
  • Themeisle
  • Meridianthemes
  • Macho Themes
  • Premiumcoding
  • Anariel Design

Vegyél fel egy WordPress fejlesztőt

Lehet, hogy egyedi fejlesztésű WordPress témát használsz, vagy a honlapot nem lehet átültetni egy újabba. Ebben az esetben valószínű, hogy elő kell teremtened egy kis pénzt, és fel kell venned egy WordPress fejlesztőt, hogy biztosan mobilbarát legyen az oldalad. Ez járhat akár azzal, hogy át kell költözteni az oldalad egy új keretrendszerbe, vagy akár a teljes forráskód újraírásával is. Kérj be egy pár ajánlatot különböző helyekről, mielőtt nekikezdenél. Honlaptól függően ez lehet kicsi, vagy nagy beruházás is. Mi ezt a néhány céget ajánljuk:

  • Codeable
  • WP Buffs
  • SkyrocketWP
  • ClickWP
  • Mode Effect

Használj WordPress Mobile Plugint

Ha minden kötél szakad, használhatod a WordPress mobile plugint is. Habár mi ezt csak a legvégső esetben ajánljuk, ez lehet az egyik leggyorsabb módja annk, hogy mobilbarát oldallal rendelkezz.

A legnépszerűbb mobil optimalizálásra használható pluginek közé tartoznak a WPtouch, a WP Mobile Pack, a Jetpack és az OBox Mobile. A maga több mint 5 millió letöltésével a WPtouch az egyik legjobban fejlesztett és támogatott, legmegbízhatóbb plugin a mobilélmény-optimalizáláshoz.

Jelenleg több mint 200.000 honlapon aktív és a Google is ezt az alkalmazást választotta mobil megoldásnak, mert biztos és hatékony választás. A legolcsóbb előfizetés 79 dollártól indul, de tudsz választani különböző kiegészítőket, amivel még inkább testre tudod szabni az alkalmazást.  A WPtouch hozzáad egy mobil témát, amikor a felhasználók meglátogatják a WordPress honlapodat, és létrehoz egy instant mobilbarát verziót a honlapodból, ami dinamikusan húzza át a tartalmat az asztali és mobil honlapok között. A kezelőfelületen egyénire szabhatjuk az előre elkészített témákat, hogy jobban hasonlítsunk a jelenlegi asztali kinézetünkhöz.

A WPTouch az egyik legkönnyebb módja annak, hogy biztosítsuk a mobil honlapunkat, jobb felhasználói élményt nyújtva az első mobilos indexelésnél.

Javíts a honlapod sebességén

Amikor mobilra szeretnénk optimalizálni a honlapunkat, a legelső dolog amivel törődnünk kell, az a honlap sebessége. A sebesség majdnem mindennel összefügg, legyen szó visszafordulási arányról, használhatóságról vagy hogy a potenciális vásárlók vissza fognak-e térni a honlapra. Hovatovább, ha valakinek rossz élménye van? Akkor az emberek túlnyomó többséges sosem fog visszatérni. A legutolsó Google oldalsebességgel foglalkozó jelentés szerint 2017-ben az átlagos betöltési idő mobiloldalaknál 22 másodperc volt. El tudod képzelni, hogy majdnem fél percet vársz egy oldal betöltésére? Meghökkentő.

Könnyen belátható, hogy a felhasználók többet akarnak (és érdemelnek) ennél. Az előbb említett jelentés alapján a mobil látogatók 53%-a elnavigál az oldalról, ha 3 másodpercnél tovább tart amíg betöltődik. A lassú mobilos élmény nem a konverziót öli meg. Hanem annak az esélyét, hogy elérd a konverzió lehetőségét. Amikor az oldal betöltési ideje csak pár másodperccel megnő, annak a lehetősége, hogy valaki elnavigál exponenciálisan teszi ugyanezt.

Ha a mobil honlapod több mint 10 másodperc alatt tölt be, akkor lehet, hogy az összes lehetséges vásárlódat és ügyfeledet elveszítheted. És van egy hírem a számodra: a honlapod valószínűleg túl lassú. A Google szerint az átlagos honlap minden egyes szektorban túl lassú. A visszafordulási arány csökkentésének mindig elsődlegesnek kell lennie. Az egyik legjobb mód ennek az eléréséhez a honlapod sebességének a fejlesztése. Elvégre arra szeretnénk rábírni a látógatókat, hogy legyen esélyük magukévá tenni a tartalmat ahelyett, hogy dühösen elnavigálnának a honlapunkról.

A GTmetrix, WebPageTest vagy a ChromeDevTools alkalmazásokkal kipróbálhatjuk, hogy milyen gyorsan töltődik be az oldalunk 2G vagy 3G mobil hálózaton.

A Google Test My Site eszközével meg tudjuk vizsgálni a jelenlegi mobil honlapunkat, és direkt javaslatokat kaphatunk, hogy milyen lépéseken keresztül tudjuk gyorsabbá tenni az oldalunkat. Az átvizsgálás után egy ingyenes jelentést kapunk, amit közvetlenül a levesládánkban találunk meg. A jelentésben lesz egy rész ami összehasonlítja a honlapunk sebességét a közvetlen versenytársainkéval, és megmutatja azt a szomorú tényt is, hogy jelenleg körülbelül mennyi látogatót veszítesz el.

Írta:  Péter