2018-ban könnyebb lehet vállalkozni – ha okosan csinálod

2018-ban sokkal, de sokkal másabb szelek fújnak a vállalkozások háza táján, hiszen nem elegendő egy optimalizált, mobilbarát weboldal szép dizájnnal, ennél sokkal összetettebb tartalommarketinges eszközökkel, valamint szisztematikusabb tervekkel lehetséges a felszínen maradás. Néhány vállalkozás még csak-csak elevickél, esetleg működik náluk a szájhagyomány marketing, de egy most induló, vagy bukdácsoló cégvezető már nem mondhatja ezt el magáról. A világ azonban sokat változott: 2012-ben átlagosan háromból egy fogyasztónak volt okostelefonja, négy évvel később ez az arány már több mint 70 százalékot tett ki. Mostanra már a 25 év alatti magyar fiatalok 93 százalékénak van okostelefonja: 75 százalékuk rendszeresen használ valamilyen keresőprogramot, 76 százalék termékekről tájékozódik az interneten, míg 67 százalékuk telefonon néz videókat.

Vállalkozni jó: adatok, amelyek téged is befolyásolnak

Egy cég weboldalával, közösségi média felületeivel már napi szinten törődni kell: új tartalmakat megjeleníteni, folyamatosan kommunikálni a meglévő vagy jövőbeli ügyfelekkel. Ezek mind olyan tevékenységek, amelyekre időt kell áldozni, elég, ha csak a MediaQ kutatásának számait vesszük alapul, amikből kiderül, hogy a magyarok (a potenciális vásárlóid) elég aktívak a közösségi oldalak terén:

heti(!) szinten 5.831.000 ember használja a Facebookot, a hozzá kapcsolható Messengert az összes fiatal, összesen 4.671.000-ren veszik igénybe, nem beszélve az 1.139.000 embert vonzó Instagramról, ami főként a 30 éves kor alattiak és a rendszeresen szelfizők Mekkája. Az élvonaltól kicsit maradt le a sokaknak inspirációt adó Pinterest (946.000-ren nézik), a munkakeresési platform, a Lindkedin (715.000 ember), valamint a Magyarországon csekély számú személyt (582.000) aktivizáló Twitter. A hozzáértők előrejelzése szerint 2018-ban ezek a számok emelkedhetnek, a magyar elektronikus kereskedelmi forgalom pedig meghaladhatja az 500 milliárd forintot is.

A közösségi média – és a weboldalak generációkra oszlása Magyarországon a következő:

A Z-generáció (6-19 év) és az Y-generáció (20-35 év) leginkább a Facebookot nézi, ez 33-35%-ot tesz ki az idejükből, sorrendben ezt követik náluk a weboldalak (18%), a YouTube (13-14%), valamint az Instagram (7-12%) használata. Az X Generáció (36-49 év) esetében már 28% a weboldal megtekintés, és megfordul az arány, mert esetükben a Facebook csak 24%-ban köti le őket, a Youtube (8%), az Instagram (5%), a weboldalak és a chat nagyjából azonos arányban oszlanak el, az email pedig 16%-ban tölti ki az online idejüket. A BB generáció (50-69 év) esetében teljesen arányokról beszélhetünk: 35% a weboldalak böngészése – Google és YouTube –, 31% a Facebook, 20%-ot tesz ki az idejükből az emailek olvasása.

Jelen adatok szerint összességében a közösségi hálózatokban való részvétel aránya a maga 83 százalékával a lakossághoz viszonyítva a magyaroknál a legmagasabb az EU-n belül, a jelenlegi adatok szerint.

A versenyben maradás szabályai

Abba a halmazba tartozol, aki összelasszózza a weboldalára betévedők vevőket, vagy akit folyamatosan ajánlanak, de a statisztikákkal nincs tisztában? Két szó az elsődleges megoldás: közösségi média. Aki kicsit is tisztában van a most futó, legmenőbb platformok működési elveivel és trükkjeivel, nagy hullámokat tud meglovagolni, ha megvannak hozzá a megfelelő (tartalommarketinges) erőforrásai.

Van a cégedben erre erőforrás? Kevés, ha csak egy weboldallal próbálod megvetni a lábad, az nem teszi sínre a kommunikációdat, nem is növeli a látogatottsági indexedet.

Mi miben tudunk neked segíteni?

Legfőképp abban, hogy időt spórolj magadnak, és energiát az alkalmazottaidnak. Legyen szó felmérésről, tanácsadásról, projekt menedzsmentről, fejlesztésről, arculatról, vagy akár kommunikációról, mi megkönnyíthetjük számodra a versenyt. Sőt, még sikeresebbé tehetjük a vállalkozásodat. Beszélgessünk, találjuk és valósítsuk meg együtt a céged legjobb online-és arculati megoldásait.

 

Írta:  Barbi